søndag den 19. september 2010

Welcome to Nigeria ;)

HJERTELIG VELKOMMEN TIL MIN BLOG!! Om få dage drager jeg afsted mod Nigeria. Prøv at spørge om det er underligt.. ”Er det underligt?” JA!!


Heldigvis føler jeg mig efterhånden godt klædt på til at skulle af sted. Hyggebesøgene er klaret og de tre kufferter er så småt pakket. 69 kg!! Det er altså pænt mange kilo, men taget i betragtning af de mange flotte sponsorgaver vi har fået med fra venlige sjæle og foreninger, er det ret nødvendigt.

I uge 32 var jeg på forberedelseskursus i Århus sammen med tredive andre unge. Jeg har fornøjelsen af at skulle dele rejsen til Nigeria med syv friske tøser, mens resten skal forsøge at gøre en forskel i Tanzania, Indien og Israel. På kurset blev vi forberedt på at skulle rejse til et land med uendelig mange fattige mennesker, ingen struktur, sygdomme som malaria og spoleorm (Adr?!) og kulturchok i det hele taget. SPÆNDENDE og meget tankevækkende – sommerfuglene i maven arbejder allerede i døgndrift! Otte danske tøser, ud mod den store og meget ukendte verden. Ned til et land med så mange udfordringer, muligheder og oplevelser. På denne blog vil jeg i løbet af de næste tre måneder forsøge at dele mit eventyr med jer, så følg endelig med! Jeg tager af sted for at redde hele verden – dette kommer næppe til at ske, men kan jeg gøre bare en lille forskel er det også nok for mig. Jeg er samtidig helt sikkert på at nigerianerne også kan lære mig rigtig meget og jeg håber at vi sammen kan finde opskriften på en bedre verden! Planen er i hvert fald at det bliver en oplevelse for livet  Velkommen til min blog!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar